Despre SARE numai de bine

Acum un an zăream pe facebook o reclamă, despre o salină artificială. N-am dat imporanță, aducându-mi aminte de acum câțiva ani când apăruse ceva de genul ăsta în Bacău, cât de chicios și nepotrivit arăta (o încăpere întunecată, tapetată cu ceva ”cărămizi” de sare) și cum nu mi-a inspisat deloc sănătate și relaxare. Așadar am trecut mai departe. Zilele următoare, am observat din nou anunțul, de această dată însoțit de o poză, arăta cu totul altfel decât mi-am imaginat și asta m-a făcut să-mi doresc să aflu mai multe. Am aflat astfel că la parterul unui bloc, cineva a avut ideea grozavă de-a aduce  sarea de la Târgu Ocna mai aproape, într-o manieră accesibilă, interesantă și interactivă. Am citit concluzionând că persoana în cauză sigur e genială. Mi-a plăcut că era totul alb, luminos și atractiv. La vreo săptămână am primit un telefon de la Simona Andronic – persoana genială, cea care avusese curajul să implementeze această idee în Bacău, ce mi-a spus la  că mi-a urmărit activitățile  și că mă așteaptă pe la Salină să povestim.

Wow, nu-mi venea să cred! Universul clar își dorea să ajung acolo!

Nu mă documentasem cu privire la baneficiile pentru sănătate, dar arăta ca un loc de joacă cu multă sare pe joc, unde cei mici se puteau juca ca în nisip și asta a fost cel mai bun argument pentru ca cei ei să mă însoțească la întâlnirea de la Salină. Abia la fața locului am aflat despre ce înseamnă haloterapia (cuvânt ce provine de la grecescul halos = sare)  terapia cu sare care folosește microparticule de sare naturală pulverizată sub formă de aerosoli, pentru tratamentul afecțiunilor respiratorii și nu numai, cu ajutorul unui aparat numit generator de aerosoli. Aparatul are capacitatea de a produce microparticule de sare sub 5 microni, acestea fiind singurele care pot pătrunde în tractul respirator inferior, făcându-l astfel unul dintre cele mai eficiente tipuri de tratament.

Am realizat atunci (cand am aflat mai multe detalii) că această întâlnire nu era despre mine sau pentru mine, ci pentru Ei, mai ales pentru El. Anotimpul rece 2014-2015 a fost pentru noi cel mai groaznic, El – cel mic al nostru – a făcut în acel an câte o bronșiolită pe lună, aproape lunar ajungeam la Urgențe cu insuficiență respiratorie, ceea ce însemna cortizon din plin și de cele mai multe ori si antibiotic. 😦 Au urmat apoi cure de tratamente specifice pentru weazing, cu tot felul de vaccinuri orale și alte pliculețe cu efecte bune pe termen scurt, însă cu posibile implicații devastatoare pe termen lung. Pentru noi n-a fost grea alegerea, am ales să ascultăm sfaturile doctorilor, să mergem la specialiști, să acceptăm și alte dignostice înspăimântătoare și să aplicăm fără contestare tratamentele prescrise. Adesea, însă, mă întrebam , dacă nu ar exista și alternative mai sănătoase acestor probleme ale tractului respirator.

Așadar în octombrie 2015 am început prima cură de 15 sedințe de haloterapie la Salina Bacău, iar iarna 2015-2016 a trecut cu mult mai multă tihnă și distracție, cu mai puține momente, spre deloc, de tratamente alopate pentru mici răceli. La sfârșitul lui februarie ne-am pregătit pentru virozele primăvăratice cu încă o tură de 10 ședințe. Pentru noi a fost un dar minunat apariția Salinei și chiar a funcționat. Pe lângă un plus de sănătate, ne-a oferit și mai multe momente liniștite nouă părinților, fiindcă recunosc că acele luni de insuficiențe respiratorii au creat o traumă adâncă de care încerc, încă,  să mă vindec, așadar pentru familia noastră aerosolii salini nu au avut doar efect benefic fizic, ci și emoțional și psihic.

Acum tocmai terminăm cele 15 sedințe de imunizare și cu toate că pentru El e  primul an de grădiniță  (știm cu toții ce înseamnă intrarea în colectivitate) și a avut în jurul lui copii cu febra și muci, El e bine. Sarea și câteva remedii naturiste au facut și fac minuni!

Iată câteva dintre efectele pozitive ale aerosolilor salini:

  • fludizează și reduce mucozitățile nazale,
  • îmbunătățește curățarea tractului respirator,
  • scade vâscozitatea sputei,
  • reduce frecvența acceselor de tuse,
  • are efect bactericid și bacteriostatic asupra florei microbiene patogene din sistemul respirator,
  • scade numărul neutrofilelor și al bacteriilor și crește numărul macrofagelor alveolare ce au rolul de a distruge bacteriile,
  • stimulează dezvoltarea florei normale din tractul respirator ce are rol de protecție în cazul unor viitoare infecții,
  • reduce nivelul imunoglobulinei E în cazul pacienților asmatici.

Puteți citi mai multe pe site-ul Salinei Bacău: http://salinabacau.ro 

Salina e un loc unde copiii se pot juca, pot interacționa și crea noi prietenii, părinții pot petrece timp de calitate cu copilul lor, unde oricine dorește poate găsi o oază de liniște și relaxare (fiindcă Simona are mereu gijă să fie muzică bună și o ambianță plăcută).

Ca în orice alt loc e important să fie respectate câteva reguli (de bun simț, aș zice eu) nu se aruncă cu sare, îi respectăm pe cei din jur păstrând o oarecare liniște, se semnează o declarație pe propie răspundere cum că nu avem vreo boala pentru care este contraindicată terapia, nu se bea apă pe timpul ședinței și nici jumătate de oră după, iar în calitate de părinți e bine să profităm de acele minute, să ne conectăm cu copiii noștri, nu doar să butonăm telefonul în timp ce copilul se dezlănțuie (asta e de la mine, scuze, defect profesional).

De asemenea puteți fi la curent cu programul, tarifele și activitățile care se desfășoară la Salină accesând pagina de facebook salinabacau

Pagina S.A.L.T – clubul viitorilor părinți – este un proiect marca Salina, unde în colaborare cu diverși  specialiști se dorește crearea unui SALT pozitiv către meseria de părinte (cursuri și ateliere destinate viitorilor și proaspeților părinți).

La mulți ani, Salina Bacău! La mulți ani, Simona!

Mulțumesc pentru sănătate și experințele pozitive oferite în acest an!

Celina Ivan – consilier parental

Lasă un comentariu